03 Februari 2009

APA CER…NIH?

sambungan entri ‘moh ler kite mengundi lagi weh’

kecoh betol la dorang nih.
kejap letak jawatan, kejap nafi letak jawatan.
kalau dah Tuan Speaker Dewan Undangan Negeri dah isytihar kosong macam mane pulak nak nafi2 nih.

ni yang buat aku panas ni..

orang dah sibuk2 nak pilihanraya kecil ni..
apa cer…korang nk fight kes kat mahkamah.
tuduhan tu pun belum tentu lepas lagi En.YB…

En.YB selesai satu-satu la.

nanti malam tak boleh tidur lena.
bukan En.YB je…
kesian la juga pada mereka-mereka dibawah En.YB.
penat tau semalam pukul berapa En.YB ajak bermesyuarat tergempar di Pejabat Gerakkan.
ada yang nak keluar getah pagi ni tak dapat, sbb driver hilux tak da.
penat bermesyuarat semalam.
ayam pun susah nak cari.
tak berniaga pagi ni, sbb bermesyuarat semalam.

macam-macam!

tengahari semalam pun ramai yang melangut kat kedai mamak ALOHA sebelah Pejabat Gerakkan En.YB.
semuanya melepek jer…
penat pikir strategi nak selamatkan lubang2 sendiri la kot.

En.YB….ooo En.YB….

Bangun la.

______________________________________________

Mula pula mendengar desas-desus calon yang ingin dipertandingkan…

Wooooo….waaaaaa...weeeeeee...
Kenal sangat aku semuanya!

sama aje.





nota tercicir
kena cari pencadang dan penyokong ni
bertanding jadi DUN ok nih
atas tiket parti cap buku hutang.....

.............................................

5 ulasan:

Dakjaat™ berkata...

politikus sebeginik boleh ke di hebohkan di internet? .. ;p

eiza in the house.. berkata...

bingung dgr hal2 politik nie..faham pun tidak....

ifahruzzaman berkata...

Dakjaat: kenapa?
jika ia tertutup media lain juga mesti gulung tikar.

mata aku melihat/telinga aku mdengar/hati merasa....

berlainan bukan....?
harharhar....

eiza: erk...xper.jgn layan sgt.baca2 jer sudah...ti rosak pemikiran pulak.hahahahahaa

aH kYe yUm berkata...

salam singgah!! nice blog.. :)

ifahruzzaman berkata...

salam...
singgah bawak la buah tangan.

huahuahua...(gurau nih)