18 Februari 2009

GEMPAR! ADAKAH MEREKA BODOH ATAU TIDAK BERAKAL?!

Pada masa itu, masa dimana aku masih dalam zaman kanak-kanak yang hanya memikirkan keseronokkan.

Masa itu lain dari zaman kanak-kanak sekarang. Zaman aku, masih dikategorikan zaman pemerintahan kuku besi. Walaupun dalam era kemajuan yang semakin berteknologi tinggi di persada antarabangsa.

Pehal pulak ni….ok2, terkeluar tajuk ni!

Berbalik pada penulisan asal.

__________________________________________

Kejadian ini mungkin berlaku 2 hari lepas kot. Aku dah semakin S.T.M.L sekarang. Adoooi!


2 remaja lelaki di kawasan penempatan aku didapati bersalah kerana bergaduh sehingga mencederakan salah seorang dari mereka. BODOH!
Serius! Memang bodoh..Bangsat bebudak ni. Hanya kerana seorang perempuan mereka sanggup bergaduh sehingga merobek tangan salah seorang dari mereka dengan menggunakan *kerambit.
Aku tak berapa kenal budak2 ni, mungkin generasi yang ke berapa aku pun kurang pasti. Tapi mak bapak budak2 ni aku kenal. Yang 1 bergelar Pak Ya Poi (gelaran sebenar) dan yang 1 lagi bergelar Mat Cina (gelaran sebenar).

*kerambit

Dalam kejadian tersebut anak Pak Ya Poi telah merobekkan tangan anak Mat Cina dengan menggunakan senjata tajam(kerambit).

Khabarnya parah!

Pak Ya Poi memang terkenal dengan sikap cakap besarnya dan Mat Cina pula selain seorang penagih tegar beliau memang terkenal dengan panas barannya.

Memang sesuai sangat!
Kejadian tersebut disusuli dengan adegan kejar mengejar menggunakan parang panjang sekitar kampung oleh Mat Cina dan anak Pak Ya Poi.

Terhibur aku seketika…adegan ni aku rasa macam hidup zaman Hang-Hang dulu.


__________________________________

Masa zaman aku dulu tak la sampai macam ni rupanya. Sampai nak bergaduh 1 kampung.Gila Bangsat!!!
Zaman aku semuanya ok, siap boleh mandi *bolen ramai2 laki pompuan kat parit belakang rumah Ya Buntal. Takda teringin pun nak meraba2 anak dara orang.
Kalau bab2 gaduh tu biasa la. Tapi tak la sampai nak guna senjata macam kerambit. Habis2 main tembak2 ngan pistol buluh berpelurukan kertas basah tak pun dengan terung pipit.

Zaman remaja sekarang lain betul, jarang nampak budak2 ni nak main macam tu dah. Yang diaorang tau moto, betina, 3gp, minum bawah pokok kepala dengan rimau dan macam2 lagi.

Kadang2 sedih tengok anak bangsa sendiri, hanyut macam sampah kat sungai klang tu. takda nilai..dah la busuk, kan takda orang yang nak pandang.

Ada masa2 aku terfikir jugak, apa yang ada dalam mentaliti budak2 nih....?

Apa agaknya ye?

Mungkin ayat ni selalu diorang ungkap dalam hati:

"apa nak takut, ayahanda, kekanda, adinda, abang2 Long, kak Long, otai2 dalam persatuan boleh tolong"

BONGGOK!!!















nota tercicir
tak akan Melayu hilang di dunia????
melayu yang bagaimana agaknya...

pelarian mungkin!

*bolen-telanjang

..........................................

9 ulasan:

eiza in the house.. berkata...

dasyat sungguh kejadian..sapa yg menang aksi kejar mengejar tu??..

ifahruzzaman berkata...

Menang yang dikejar...

mcm pelumba bawak moto.maner nak kejar2nye.

hahahahaaaa.....

ab geldofg berkata...

aku jmpa catatan melayu dulu memang hbat

ifahruzzaman berkata...

dulu hebat cara dulu ab.

sekarang hebat..dan terlampau hebat.

hebat yg memudaratkan....

FARIE berkata...

bodoh sungguh mereka2 itu..
mn la dowg bli kerambit tu yer?
bhy tul la skrg..

ifahruzzaman berkata...

farie: zaman yg kian maju memundurkan pemikiran sesetengah manusia...

nyawa kini hanya seperti anak ayam.

huhuhuuuuu

Rui berkata...

adeh, pegawai kanan pdrm la pulak kan bro.. btw, ko branch mana eh, mana tau ada kenal member..

p/s: pasal "itu", kaw-team bleh? he he

ifahruzzaman berkata...

aku pgawai penyiasat JSJN IPK Ipoh.

bleh....ko nk kaw team pe lg nih..

dh bocor rahsia kan...hahahaaa

hamimi berkata...

St*p*d!