17 Februari 2009

KONON-KONONYA SIBUK LA AKU NIH....Ciiiiit!!!!

Pada masa itu dan hari2 lain hingga kini aku agak2 sibuk la sikit. bukan sibuk dengan jemputan2 konsert dangdut di dataran Ipoh seperti yang didakwa oleh cik FARYN tu....hahaha

Bermula dari hari khamis lepas aku terpaksa menyiapkan beberapa tender dimana aku dan beberapa rakan lain sambar untuk sesuap nasi...cewah!
tapi memang begitu kenyataannya. aku rasa rak fail dekat rumah aku pun dah penuh sangat dengan tender2 yang terbengkalai. tender2 ni kena 'settle' cepat sebelum keadaan politik bertambah buruk lagi menjelang 7 April 2009.

selesai dengan hal-hal tender tersebut, aku selaku pentadbir merangkap pemilik kekal aset2 Allahyarham Ismit Ulam Pegaga, memaksa aku menguruskan hal2 berkaitan hartanah pula. selama 3 hari aku terpaksa berulang alik masuk ke kebun. selaku Tuan Tanah Gedaung aku ke sana hanya untuk memastikan setiap batu sempadan tanah tersebut telah di cari semula serta di tanda dengan cat merah sebelum semua pokok2 getah sedia ada ditebang untuk tanaman sawit.



setelah menghabiskan masa dengan hal2 hartanah, aku bergerak pula ke Teluk Anson (Teluk Intan). aku ke sana kerana menziarah keluarga makcik, lama benar tidak kesana.

tidak banyak cerita yang menarik...

tapi bukanlah tak ada langsung, ada yang menarik....nanti aku 'entri'kan.
















badan yang letih, otak yang penat berfikir, poket yang sudah banyak memuntahkan isinya itu memaksa aku untuk mendapatkan rehat yang panjang.......

konon-kononnye la nih!


cam siiiiooooot!!!!













nota tercicir
keadaan tenang sekarang
dah mula nampak bulan di siang hari dan
timbang menimbang disekitar tepi jalan raya...


awal benar!


.......................................

7 ulasan:

chi am berkata...

isi poket kian ringan.. aduhailah..

ifahruzzaman berkata...

sama la....

aduh2!!

F A R Y N berkata...

eleh..nak cover konon...padahal ko dok bergelek sakan...hahaha

Muhammad Azli Shukri berkata...

cantik betul burung-burung tu.

ifahruzzaman berkata...

cik FARYN: weh! mane ada la.aku bergelek sehari jer. MB baru sudah marah2 sama aku....

hahahahaaaa....

aku gi jumpa MB baru mintak Sign aritu...cish!

Muhammad Azli Shukri: cantik yeeerr...

hahahaaaa...

burung kesayangan pakcik aku tu.

vidadarisakura berkata...

ko memang daud dangdut!

ifahruzzaman berkata...

weee...

mane ada la.

aku bkn pelopor kelab dangdut yg tersebar dlm paper tu la.

hahhaaaa...sumpah cik vida.