21 Februari 2009

BERBEZA BUKAN....?


berdasarkan sebuah novel

tontonlah jika kamu mencari kelainan dalam filem2 antarabangsa.

sedikit tentang filem ini:

sebuah filem cereka yang memaparkan kisah kehidupan di India khususnya Mumbai. sebuah latar belakang yang ideal dengan sebuah produksi antarabangsa. selekeh dengan penempatan setinggan serta sorotan kemiskinan tegar walaupun dilindungi oleh restoran mewah.

filem ini sedang hangat diperkatakan dan dipertuliskan disebabkan oleh kelainan serta kontroversi yang diperhangatkan.

selain tercalon antara filem yang bakal merebut anugerah dalam Oscar 2009.














nota tercicir
aku rasakan kelainan setelah menonton filem ini.
cinematografi yang ditampilkan memaparkan kejelekan yang terselindung.
sentuhan editingnya aku suka.


sedikit kecewa pada penamatnya

dan

isu2 kosong yang diperhangatkan berkaitan 2 pelakon lelaki dan perempuan itu.

lapuk!!!

salute......danny boyle

....................................

10 ulasan:

hamimi berkata...

macam best je...
Nanti usha carik.hehe

FARIE berkata...

haha!! dh tgk lame dh cter neh..
my kazen download..
layan gak la cter neh coz different dr cter2 bollywood yg laen..
yg best coz xde nyanyi2..
hehe.. last jer ader..

k.A berkata...

dah tgk bln lepas. mmg best!

Rui berkata...

aduh bohh..

aku perasan IPK Ipoh nie mcm kasi pekerja dia relax banyak sangat je..

tak nak siang malam ko asyik masok entry baru, ha ha..

(salute to slumdog millionaire) ~

ifahruzzaman berkata...

hamimi: carik2..jgn xcari.

kenyalang park dh tentu ada nih.

FARIE: ni filem hollywood sebenarnya.
org india sendiri tak iktiraf filem ini.sbb terlalu stereotype sgt dgn kehidupan rakyat india.

k.A: tahniah kpd anda.

Rui: biasa la tu.
nama pun pgawai kanan.

tp ko pcaya ke kesahihan bahawasanya aku adalah seorang pak polisi?

hmmmm.....

tabik!!

FARIE berkata...

i tau pengarah die owg hollywood..
tp pelakon die owg bollywood kn?
adoiyai~
hehe.. tp mmg daif giler life owg india yer?
syukur i owg malaysia..

tengku_fir21 berkata...

huhu..sebuah filem yang berlari mengejar bintang...aku suke.!!!

ifahruzzaman berkata...

betol...
tp kalu dh tak di iktiraf xda guna jgk...

msia pun naif jgk psl filem2 ni.
ada yg xnak iktiraf filem negara sendiri.

allhamdulillah...kita senang disini.

tengku: aku rasa lbh lagi...
heheheeee...

Zahari Ismail berkata...

setiap hari gua dengar cite ne meletup...walaupun pada awal cite ne ditentang gila2...

ifahruzzaman berkata...

sudah menjadi kebiasaan, sebuah filem yg berpotensi utk mencabar peradaban industri akan tercaci..