26 Februari 2009

BERLAKU SEDIKIT KUCAR KACIR DALAM PEJAM CELIK MATA AKU SEKARANG...

fuuuuuhhh.......!
hidup aku kucar kacir sekarang. banyak benda yang aku kena buat, fikir dan sebagainya.
masalah..masalah..masalah....

kata kawan aku masalah tu penyedap kehidupan.

hahahhaaa...

macam pakar motivasi kalau kawan aku bercakap, tu belum dia keluarkan ayat 'kita hidup di muka bumi ciptaan Allah S.W.T ni.....' tak pun ayat 'kita ni adalah insan yang kerdil kau tahu....'

kalau keluar ayat camni jangan terkejut kalau ada yang menangis teresak-esak!

cam haram!!!!

dalam 2 3 4 hari ni aku agak sibuk dengan hal-hal sendiri dan kawan2 aku yang menempekkan masalah dorang bersama2 dalam kehidupan aku. aku bukan berkira sangat, kawan2. tapi setakat buah fikiran, nasihat, pandangan, pendapat tu apa la sangat kan. tu jer la yang mampu nak tolong pun. (bunyi cam hebat kan....! hahahaaa...jgn percaya!)

dengan keadaan cuaca yang kurang menarik perhatian penoreh2 getah yang ingin mencakar pokok getah ia membiaskan kepada aku juga. walaupun aku bukanlah seorang penoreh getah, tapi dengan keadaan cuaca yang tidak menentu telah membataskan pergerakkan aku. setelah menunggu keadaan yang bersesuaian, tengahari tadi aku dan beberapa orang kawan serta 2 orang pakar dalam sukat menyukat tanah telah pergi ke kebun getah Allahyarham Bapak aku untuk menggeledah semak samun dengan tujuan mencari batu sempadan. hampir sesat tadi..
entah sampai kemana2 aku menyimpang dari jalan yang diredhai tadi.

selagi tak disukat, selagi tu la pegawai2 felda ni bising kalau jumpa dengan aku. padalah bukan nak tebang jam2 tu jugak kebun getah tu.

banyak benda yang tergendala sebab benda nih!

aku fight dengan pengurus felda tempat aku ni, nak mintak tanam dengan benih getah balik bukannya sawit. melampau2 alasan dia siap dengan ugutan yang tak munasabah pulak tu. perrrggh...sakit hati aku.

'settle' setelah melewati jam 430 petang tadi.

530 petang,


aku menyambut cabaran buragas untuk memancing di kolam belimbing berdekatan tempat tinggal aku dan dia. setelah terkocoh2 membeli umpan di pekan koboi aku, mail, along, buragas dan utuh bergerak ke lokasi tersebut.

sekali lagi sesat....pencawang lambat hantar maklumat kata buragas.

gila haram jadah, kata tau kat mana. dah separuh jalan baru dia cakap dia lupa jalan.

tahniah...mendapat makian hebat tadi.

615 petang baru lokasi ditemui.

redah kebun belimbing, siap panjat pokok belimbing rembat buah yang masak ranum berbalut surat khabar cina. kesedapannya cukup mencabar keteguhan iman aku yang sememangnya kurang mantap. sedap jugak sesekali makan buah free ni.(serius!!!)
tah macam mane ada anjing menyalak bukit pulak. nampak sekor jer..heran tidak!

jalan lagi...aku rasa dekat 7 ekor anjing siap tunggu tengah jalan. mencabar!

kelam kabut masing2 cari kayu...hahahahaaaa

ayat biasa digunakan 'jangan lari weh'

tuhan akan tunjuk balasan pada benda2 haram yang kita buat dalam sekelip mata.(insaf...tahla?)

730 malam baru balik. haram sekor ikan tak dapat. jangan kata ekor, bau ikan pun tak da!

haih! tak berbaloi berhujan tepi tebing kolam tadi.

sekarang aku mengalami sakit kepala dan sakit otak akibat berhujan petang tadi. ada yang menghantar khidmat pesanan ringkas pada aku tadi...'aku berselimut ni. badan rasa lain maacam jer nih'.

ceh....apa punya tuuuuuuurrrrrrrrr!













nota tercicir
esok hari dilarang untuk memancing, nanti kena sumpah jadi beruk!
pernah dengar cerita tersebut?

hahahahaaaa.......

dulu emak aku selalu cakap cmtu kalau aku ckp nak pegi memancing hari jumaat.

lalala

...................................

10 ulasan:

Rui berkata...

ha ha, niat dinner salmon tak kesampaian nampaknya bohh..

vidadarisakura berkata...

ko mesti menari dangdut sebelum memancing!
baru dapat berkat!
haha

Dato Paduka Masri berkata...

ade yg xmandi ni ms korang nak p mancing....

ifahruzzaman berkata...

Rui: apa nak buat....makan loti lo..

hahahaaa

Cik Vida: tu la agaknyer...anjing pnyer psl la nih.

lupa aku nk bgelek!

Dato: tah la dato...mandi ujan tu dh pasti!

lalaalaa

ab geldofg berkata...

kalau niat nak mmancing utk dpt ikan...baik g kt pasar hehehehe

F A R Y N berkata...

ko kena nyanyi dan gelek seround dua..baru lah ikan menyerah diri...ahahaha

ifahruzzaman berkata...

ab: memancing, tentulah nak kan ikan.

hahahhaa...perli tu ab.

tp news hari ini org mancing dpt orang.giler respek aku kat dia.....


tabik..tabik..tabik....!

cik FARYN: tu la psl...aku dh lupa sbb terjumpa dgn mahkluk haram tu...


lalala

hamimi berkata...

teringat zaman dulu2.
skrg... semuanya semacam jadi alasan.

kueh bakar berkata...

jangan memancing jumaat?
jagn itu bende yg sodap dibuat...

ifahruzzaman berkata...

hamimi: jgn di alasankan kenangan lama...pgalaman dari yg lama mendewasakan zaman kehadapan.


kuehbakar: betol en.kuehbakar katakan.

yg JGN tu selalu menghantui...

hahahaaaa