13 Januari 2009

APA YANG KAU NAK RISAUKAN...?

Bicarawara bersama seorang kawan seperkerjaan di warung kopi saudara Atan Ko'in malam ini:

Kawan: Aku risau la feb..

Aku: Apa yang ko nak risaukan jai?

pap!sedas penampar hinggap pada belakang aku.

Kawan: Bangsat punyer kawan. Apa yang kau nak risaukan ko cakap!!

Aku: yela...(sambil tersengeh kambing kekeyangan)

Kawan: Ko memang la...Aku ni dah sampai tengok kalendar pun trauma ko tau tak!!

Aku: hahahahhaahahah...

toooiiiingggg.....satu tonjolan maut hinggap pada kepala aku pulak.cish!!

Kawan: Ko gelak la..tunggu ko merasa plak.time tu jgn nak mengadu kat aku. Banyak benda tak settle lagi ni. Kayu api tak cari lagi, bajet kenduri lagi macam2...adoooii. (menghirup teh tarik)

Aku: nak cari kayu...nak cari kayu...nak cari kayu...nak cari kayu!hahahahahahaaaa

***********

Begitulah runggutan seorang kawan aku yang bakal mendirikan rumah bertangga pada 25.01.2oo9 ni. Banyak benda yang masih belum selesai. Aku hanya mampu tersenyum bila mengenangkan kenyataan kawan aku yang dia trauma jika melihat kalendar.hahahahaha

Sedaya upaya aku cuba membantu sekadar termampu. Bak kata orang-orang lama "perkara baik tak elok dilewat-lewatkan".

Betul tak?

nota tercicir
aku antara orang pertama yang mendaftar untuk menghantar dia ke Ipoh untuk majlis akad nikah pada 25hb ni.
aku nak lipat tikar tempat dia duduk.
biar dia lafaz akad nikah tu banyak kali.
hahahahahaha


p/s jangan tiru aksi tersebut tanpa bimbingan orang yang berpengalaman!

...................................................

5 ulasan:

Dakjaat™ berkata...

ooo.. member nak kawen .. heheheee! =)

Dato Paduka Masri berkata...

haah.. biar die lafaz nikah die salah2...

ifahruzzaman berkata...

Dakjaat: kawan ler..aku pyokong jer supaya dia cpt2kan...

Dato Paduka Masri: tau xper dato..biar tok kadi tu suruh dia mandi air kolah masjid tu...hahahahaha

F A R Y N berkata...

time ko kawen nanti,aku nak baling mercun kat ko..kasi terkejut..haha

ifahruzzaman berkata...

wah melampau ko cik Faryn...sampai nk baling mercun..

ti dh elok2 kadi nk nikahkan aku,aku pulak yg nikahkan tok kadi tu...