24 Mac 2009

POKOK PISANG PUN KENA GERGAJI...DAHSYAT!!!

percaya?
tak percaya...?

hakikatnya memang begitu.

tak la banyak.
dengar khabarnya dalam 5 tandan pisang aje.
tapi kadang2 indah khabar dari rupa.

tak kisahla.
yang aku kisahkan.

bebudak yang merembat ni.
pisang pun jadi.
penat orang tua tu berladang belakang rumah.
yang dahsyatnya guna gergaji tu.
pokok elok tegak berdiri macam tiang bendera kat dataran merdeka.
buahnya dah kena gergaji.

simen yang orang nak buat rumah pun kena rembat jugak.
tog gas dekat kedai Milah Janda dengan rumah Hamid Santan tu pun kena rembat jugak.
haih! melampau....!!












nota tercicir
dulu kecoh orang pecah rumah.
sekarang rembat pisang pulak.
nak berladang pun tak selamat dah..

.....................................

14 ulasan:

a.b geldofg berkata...

itu tndanya ekonimi rakyat..dlm keadaan tenat

Rui berkata...

dunia skang dah maju bro.. pencuri pon dah makin ganas, ha ha!

sharamli berkata...

terdesak sgt k0t..hu3

hamimi berkata...

Betul.
Dulu kecoh orang curi cable telefon.
Macam2...

ifahruzzaman berkata...

ab: bkn ekonomi yg tenat.orgnyer yg tenat..
tp mgkin jgk...sekarang 1 tiub bkn leh dapat 10 ingit dh.

rui: betol.
maju serta kreatif dan inovatif.

macam moto syarikat daaaa...

sharamli: terdesak la sangat!!!
bkn ada harga. sekilo baru seingit dua kupang..

hahhaaha

ifahruzzaman berkata...

hamimi: bkn cabel talipon jer. tiang pencawang pun dorg leh kasi runtuh.

dahsyat2!

hamimi berkata...

btol2.
dahsyat giler.

ifahruzzaman berkata...

hamimi: dulu kolej taz tu pun bleh tahan gak kes2 cmni.

Dato Paduka Masri berkata...

pisang tu leh buat pisang goreng tu... then jual....

FARIE berkata...

dh kebulur sgt ar tuh..

AiE bAhRi berkata...

dasyat2..

baik curi kabel elektrik terus dr bersusah payah nak gergaji pisang..

**erk..ayat BAIK CUri tak sesuai digunakan sebabnya mencuri itu pun dh berdasa!

vidadarisakura berkata...

kampung ko ada petandingan men rembat2 meh?


hee

zuhairy hashim berkata...

baik jual gergaji dari gergaji pokok pisang

ifahruzzaman berkata...

YMDPM: yaaa....ala untung manyak!
dosa pun berpikul2...

lalala

FARIE: bkn kbulur tu...
tamak haloba tahap bombastik dh tu.

Aie: buat baik berpada2,buat jahat jgn sekali.

banyak kali takpe...

ni la jadinyer...

hehehe

cik vida: ya meh...

baru start looo...

zuhairy: betul..
berniaga itu sunnah kan..kan..kan..