23 Mac 2009

BUKAN AMN,DKM,DMN TAPI TETAP SATU GELARAN

tadi masa aku tengah lepak-lepak dengan 'member2', datang seorang pemuda dalam lingkungan umur pertengahan 20an kot.
ingin bertanya katanya.

setelah memberi salam.

"tumpang tanya, rumah Ahmad B. Yasin dekat mana?"

berkerut aku dan 'member2' aku memikirkan siapa Ahmad B. Yasin ni.

"Ahmad B. Yasin yang mana satu yer?" kata member aku.

dia menjawab.

"dia ada pakai volkswagen hijau" katanya.

baru dapat tangkap.

"ooooo...pak cik Mat B." kata aku pulak.

setelah memberi tunjuk arah pemuda tu terus blah.

____________________________________

dekat penempatan aku ni, kalau orang luar datang memang payah nak cari rumah orang yang dorang cari kalau setakat tahu nama yang tercatat dalam kad pengenalan jer.
sebab kebanyakkan orang-orang kat penempatan ni dikenali dengan gelaran masing2.
kebanyakkannyer yang tua2 la.
yang muda2 pun ada jugak tapi tak la ramai sangat.

yer la..
kalau yang nama Ahmad tu dekat 10 orang, kan payah nak panggil.
jadi bagi gelaran, kan senang.
macam2 jenis ada.
dari nama tempat asal,benda,binatang sampailah sifat2 dorang.
senang jer dorang bagi gelaran.

macam pak cik tadi gelarannya Mat B.
tau apa maksud B tu?
B tu B**it.
memang pak cik ni kuat lucah dulu kot.

ayah angkat aku ni pun namanya Ahmad jugak.
Ahmad Iswadi.
jadi dorang gelarkan Mat Vespa.
sebab dulu dalam penempatan ni dia jer yang ada vespa.

ada yang namanyer macam :
Ramli Seladang
Ramli Bikam
Mat Tenuk
Ya Kancil
Din Bujuk
Din Harapan
Nan Breeze
Duan Cangkul
Din Koboi
Mat Pendek
Wak Judi
Usop Hantu Raya
Usop Gajah
Mat Changlun
Abu Babi
Man Pacak
Abu Ya Lenggang
Saari Botak
Saari Tang-Tang
Mat Cina
Man Hitam

pendek kata macam2 la.

kebanyakkan kaum lelaki la yang popular dapat gelaran ni.
yang kaum wanita ni tak ramai.
kalau ada pun, memang yang jenis aktif dalam bidang2 yang diceburi.

kadang2 kelakar jugak.
tapi aku kalau depan dorang tak la panggil nama gelaran tu.
kang tak pasal2 'free' jer penampar singgah.












nota tercicir
aku rasa korang sume pun mesti dapat gelaran jugak dari 'member2' kan..kan..kan..
eleh..malu2 pulak!

hahaha

...................................

10 ulasan:

tqa berkata...

hahaha..
glamer sungguh nickname dey all

Dato Paduka Masri berkata...

jd aku punya???? YMDPM..... mcm ok tak....

ifahruzzaman berkata...

tqa: hahaha...
tu baru sikit.
yg trajis2 lagi ada woooo...

YMDPM: yela...
Yang Mulia sajer ko yer.

ke nak gelaran Yang Malas...

lalala..

Rui berkata...

ha ha bro, jadi gelaran ko ape plak? aku curiga dan ingin tahu, ha ha..

ifahruzzaman berkata...

rui: hahahaha...
aku ada mcm2 nama kalu kat penempatan aku nih...

xyah tau la...
ngeri pulak kang.

hehehehe

Dato Paduka Masri berkata...

bukan yang mulia atau pun yang malas... akan tetapi YANG MACHO... cool kan...

hahahahhaahhaahahaha

HYKAL berkata...

abu babi paling besh..

gempak celebrity sungguh nama mereka..

wa dulu orang panggil robot..

sebab jalan macam robot..

sampai skang wa boleh menari robot dengan hebat

ifahruzzaman berkata...

YMDPM:hahahaha

cmner aku x terpikir cmtu lak!
haih...

ya..ya..

Yang Macho!!!

Hykal: kahkah...

robot...kool per.
bleh join konsert aku nanti!

vidadarisakura berkata...

vivi comel?



lalala

ifahruzzaman berkata...

kehkehkeh...

adakah itu gelaran yg kamu terima????

lalalaaaali tamplum!!!