19 Mac 2009

AKU TAK TAHU NAK BAGI TAJUK APA

fuuhhh...
tiup habuk sikit.

2, 3 hari ini otak aku slow sikit bekerja.
tak tau nak tulis apa kat blog.
lagipun banyak hal2 duniawi yang berlepas kencang terpaksa aku kejar balik dari belakang.

petang tadi tarzan peliharaan ( kakak aku) melayangkan khidmat pesanan ringkas:

'balik rumah, ada hal sikit'

aku balik.
mak aku buat pulut kuning sempena anak buah aku khatam Al Quran.
buat hanya untuk keluarga aja kata mak aku.
dan untuk jiran2 sebelah menyebelah.
tahniah buat kamu.
tu pun payah, jenuh mak aku libas dengan penyangkut baju.

seperti biasanya, kalau khamis malam jumaat mak aku akan membaca Yassin untuk disedekahkan pada mereka2 yang telah mengadap Tuhan.
aku pun berjemaah la sekali baca Yassin tadi, termasuk kakak ipar, tarzan peliharaan dan abang aku.
mungkin dah separuh kot aku baca tadi.

tiba2 jer mak aku bersuara:

'kamu mengaji ker bersajak nih? cuba mengaji tu ada lagu sikit!!'

aduus..

kakak ipar, tarzan peliharaan dengan abang aku boleh gelak mak aku cakap camtu.
memang dasar tikam belakang diorang nih.
pastu boleh pulak mak aku bagi contoh ngan dorang.
memang sakan la...

aku diam jer.
sampai hati mak aku cakap aku bersajak.
nasib2....!

haih!!

dan yang aku paling marah...

boleh pulak tak da letrik sekarang ni.
nasib baik aku guna laptop.

hari ini 19hb kan...
kempen tutup lampu tu bukan 28hb ker wei..
naya2...
kepanasan la malam nih!!!

pihak berwajib ni kalau dah malam2 jgn harap la.
tahu sangat aku!!!

.......................................

8 ulasan:

F A R Y N berkata...

sib baik mak ko kata camtu...

buatnya dia kata,

'ko ni berdangdut ke?'

kantoi rahsia ko jadi ifah raziah sepanjang zaman...hahahaha

Dato Paduka Masri berkata...

ko ni kena jd pendemaklasi sajak ni... ko try apply kat tv1...

AHMADSUFI6177 berkata...

haha.. berdangdut?? wakakakka...

FARIE berkata...

bace bunyi mcm mane pn x kesah..
janji tajwid nyer betul.. (:

ifahruzzaman berkata...

Cik Faryn: syyyyyyhhhh...diam2 jgn kasi bocor rahsia aaaa...!

Dato: mungkin la kot...nanti aku tanya2 kat en. shabery.

Ahmad: sila daftar utk fan club kipas susah mati dangdut ifah raziah..

kakahkahkah...

Farie: yurp!betoi2...
rasanya aku dh jaga sume tu.
di p ramlee la ni ajar...bunyi syair la..bunyi arab la...nasib baik tak berbunyi langsung..

hehe..

penjenayah.merah.jambu. berkata...

hahahaha..malu gila kena tegur macam tu..
siap ada contoh lagi..
:)

vidadarisakura berkata...

weh!
mak suruh ngaji!!
bukan suh dangdut!



haha

ifahruzzaman berkata...

penjenayahmerahjambu:hohoho
mak aku memang lazer sikit.
kalah azwan ali woooo...

hahahaha...

sory mak!!

Cik vida:sumpah mana ada aku dangdut..
hehe