07 Mac 2009

BENAR, SALAH/BAIK, BURUK

MEMANG KAMU BENAR
kalau kamu marah-marah sebab ada motor hampir melanggar kereta kamu.
TAPI KAMU SALAH JUGA
sebab kamu tak bagi 'signal' masa nak keluar simpang.

MEMANG KAMU BENAR
kalau kamu marahkan cikgu yang marah dan menempeleng anak kesayangan kamu.
TAPI KAMU SALAH JUGA
sebab kamu salah asuhan sehingga anak kamu kurang ajar.

MEMANG KAMU BENAR
kalau menangis sebab ditinggalkan kekasih.
TAPI KAMU SALAH JUGA
sebab kamu sendiri tak nak jaga hati kekasih.

MEMANG KAMU BENAR
kalau kamu marah sebab gaji lambat masuk.
TAPI KAMU SALAH JUGA
sebab kamu sendiri masuk keja lambat.

MEMANG KAMU BENAR
kalau kamu marah orang pandang dan mengenyit mata pada awek kamu.
TAPI KAMU SALAH JUGA
sebab kamu sendiri pun buat kat awek orang macam itu.

MEMANG KAMU BENAR
kalau kamu marah perkhidmatan telefon kamu diberhentikan buat sementara waktu.
TAPI KAMU SALAH JUGA
sebab kamu sendiri lambat bayar.

MEMANG KAMU BENAR
kalau kamu marah anak-anak kamu sebab keputusan peperiksaannya merosot.
TAPI KAMU SALAH JUGA
sebab kamu juga ajak 'fight' main 'game'.












nota tercicir
MEMANG AKU BENAR
bila cakap 2 3 4 5 hari lagi budak surat oren tu dekat rumah.
TAPI AKU SALAH JUGA
sebab pagi2 lagi budak tu dah kena angkut dengan abg2 baju biru tu!

heheh..

....................................

8 ulasan:

Rui berkata...

ha ha, ntah ape laa salah budak surat oren tu kat ko bro..

nampaknya cam ko puas hati dia dah blah lagi kali nie.. ;p

vidadarisakura berkata...

ko jahat doh!

kejam!


ah!tidak dangdut!

lalaala

ifahruzzaman berkata...

Rui: dia tidak mempunyai bnyak kesalahan dgn aku...

pada fikiran aku, bkn aku saja yg berpuashati...mgkn juga yg lain2nya.

hahahaha

Cik Vida: apa pasai plak?

kehkehekkeh..

MaHlukPerOSaK berkata...

budak baju oren tuh budak gila ke bro.......????hehehe

ifahruzzaman berkata...

bdk surat oren la...

kurang siuman.....

ifahruzzaman berkata...

bdk surat oren la...

kurang siuman.....

FARIE berkata...

sokong!!

lorrr.. dh kna angkut dh bdk tu?
cian dia.. blm panas bontot lg duk kt umah..
haha!! ke hospital bahagia lg ar tuh..

ifahruzzaman berkata...

sokongan diterima!
terima kasih..

hahahaa...

melancong lagi budak tu....

jgn biar di panas bontot kalau kita tidak mahu panas hati dan teliga.

hehe