19 Disember 2008

REPEKKAN SENJA

Aku bertekak lagi dengan makcik aku petang semalam, kali ini isu yang dibahaskan adalah berkaitan perkara mempertahankan ketuanan Melayu, bertikam lidah dan bertegang leher aku dan makcik aku yang lebih popular dengan panggilan nama Milah Gereda diseluruh pelusuk felda kediaman aku.

Tapi pertikaman lidah itu tidaklah berlanjutan sehingga berlakunya aksi lempar-melempar selipar getah atau aksi Milah Gereda mengangkat kain belahnya mengajak aku bertumbuk. Pertikaman lidah tersebut hanya diakhiri dengan gelak tawa dan sindiran tajam dan memanaskan telinga suaminya yang merupakan seorang 'penyokong sebelah sana'.

Aku sangat mengenali wanita bernama Milah Gereda ini, hanya mulutnya sahaja seperti ular tedung tetapi dia mempunyai hati yang baik.

Tiada ulasan: