27 Disember 2008

ANTARA PERBEZAAN BERCAKAP DAN MERASAI

Penat...

Aku sangat-sangat penat dulu, kini dan mungkin selama-lamanya.

Aku rasa, aku tidak pernah beruntung menjadi aku.

Tapi aku tidak pula sesekali ingin menjadi orang lain.

Aku tidak pernah mempunyai idola.

Aku menjadikan aku sebagai idola?

Mungkin tidak sama sekali.

Kerana aku bukan seorang yang bagus untuk dijadikan idola.

Sangat-sangat tidak bagus.

Aku adalah seorang yang busuk hati, dengki, iri hati, cemburu, pentingkan diri dan semua yang sewaktu dengannya.

Itu adalah sifat yang aku ada sejak 8 tahun kebelakangan ini.

Aku menjadi sedemikian jika melihat orang lain yang mempunyai kehidupan yang jauh lebih baik dari aku.

Aku cuba untuk mengawal sifat itu dari terus menguasai dan menjajah seluruh taklukkan pemikiran waras aku.

Aku tidak mampu untuk mengekang.

Sifat buruk itu sangat kuat dengan bantuan jentera syaitan dan nafsu yang sememang sudah bersiap sedia.

Memang manusia tidak akan pernah merasa cukup dengan apa yang mereka sudah miliki.

Mungkinkah aku seorang yang tidak pernah bersyukur?

Mungkin juga?

Tapi itulah aku yang membesar dengan penuh dengan sifat-sifat tersebut.

Tiada ulasan: