10 Ogos 2009

GRADUATION

video

SELAMAT BERGRADUAT!!!
untuk semua para mahasiswa dan mahasiswi Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS).
syukur..
aku salah seorang mahasiswa yang akan bergraduat itu.

15 OGOS DAN 16 OGOS 2009
DEWAN UNIMAS
UNIVERSITI MALAYSIA SARAWAK
KOTA SAMARAHAN, SARAWAK.


ALHAMDULILLAH...
kesyukuran itu aku panjatkan ke hadrat Allah S.W.T Tuhan empunya dunia.

bakal dianugerahkan Ijazah Sarjana Muda dengan Kepujian Cinematography.


tarikh 21 Julai 2005
merupakan hari yang banyak pertamanya bagi aku.
Hari pertama aku naik kapal terbang.
Hari pertama aku naik kapal terbang.

Hari pertama aku merantau sejauh ukuran batu notika.

Hari pertama aku tercangak-cangak tak tahu apa2 di KLIA dan LTAK.

Hari pertama menjejakkan kaki ke bumi kenyalang.

Banyak yang hari pertama pada tarikh tersebut.

Macam2 benda aku fikir pasal bumi kenyalang ni.

Pertamanya tentang lagenda head hunter tu la.

Keduanya tentang makanan.

Pasal pergaulan orang2 nya.

Yang pentingnya macam mana aku nak beli rokok kalau stok dah habis nanti.

Macam2 benda yang aku fikir.

Kolot sungguh pemikiran aku masa tu
.



Tapi yang nyatanya.
Semuanya berjalan lancar.

Cuma pasal makanan jer.
Hampir seminggu aku makan nasi dengan telur je.
Tu masa proses aku nak sesuaikan tekak dan perut aku ni dengan masakkan orang Sarawak.
Bukan la lain mane sangat pun.
Cuma mungkin cara masakkannye sedikit berbeza.

Tapi akhirnya.
Semuanya dah serasi dengan tekak dan perut aku.
Dari nasi campurnya sampailah mee kolok, ayam pangsuh, umai, laksa sarawak macam2 la.



Kata pepatah jauh perjalanan, luas pemandangan.
Mungkin itu juga yang aku rasakan.
Banyak benda yang aku belajar secara formal dan bukan formal.
Dari segi kebudayaan, suku kaum, adat resam dan bahasa.
Dari bahasa melayu Sarawak sampai la bahasa iban.
Tu belum lagi dengan bidayuh, kenyah, kayan.
Kalau ikut kajiannya hampir 20 lebih suku kaum di Sarawak.

Unik.
Aku belajar dan di ajar disana.
Walaupun tidak la semuanya dan tidak la terlalu fasih.
Aku tetap bangga.
Dapat pengalaman seperti tu.


Selama 3 tahun lebih aku di sana.
Sehingga tarikh akhir aku bergelar pelajar di Unimas.
Aku tak percaya,
Sehingga ke tahap ini aku berjalan dalam salah satu lorong dunia aku.

Hari pertama aku naik bas ke kuliah.
Aku tak percaya aku sedang bergelar mahasiswa.


Hahaha….
Kalau di kenang-kenangkan.

Memang aku senyum sorang2 kenangkan zaman kampus aku dulu.

selamat bergraduat buat semua rakan aku.

dari semua fakulti, termasuk la fakulti aku faculty applied and creative art.









nota tercicir
hehehe...
flight aku 13hb.
0640 petang.
aku dh rindu nak tengok unimas yang gemilang tu.

hahahahaha....

sapa nk ikot????

....................................

10 ulasan:

sharamli berkata...

kamek ikut kitak..
b0leh kah?

c0ngret..

fahruzzaman.Ismail berkata...

sik hal...mek ok jak.
duit kitak pun hoo...

hehehhe...terima kasih sha.

ko paham! berkata...

hahhaa~ best li bca.. suk ewhh.. hehehe~ bersemangat nk blaja tok.. yerr.. =D

F A R Y N berkata...

congrate..
jgn lupa buat konsert kat kuching..
ahhahaahaha

tengku_fir21 berkata...

nak ikut..
wakaka
akan bergraduasi
tahniah..
sorry tk sponsor bunga hehehe
rindukan campus

vidadarisakura berkata...

congratz weh.hee

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

conrate....

fahruzzaman.Ismail berkata...

li: cayook!!!blaja rerajin.

cik FARYN: terima kasih....artis jmputannya aku la masa konsert penutup konvo tu..hahahaha

tengku: jom...3hb tggu kat lcct.
hehehhe

terima kasih...xpe2.hehehe

cik VIDA; trima kasih...

pentoi: terima kasih bro...

I LOVE YOU berkata...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,聊天室,情色,a片,AV女優

陽春麵Star berkata...

That's actually really cool!亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,
三級片,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,成人圖片區