02 April 2009

ehem...ehem...ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH!

Bismillahirahmanirahim....

Alhamdulillah…
Syukur aku masih bernafas lagi.
Mukaddimah tak bleh blah looo!!!

Hahaha...

Kesibukkan duniawi itu telah memaksa aku untuk tidak
Ber’blog’ secara tegar.
Kata orang hal dunia jika dikejar tidak pernah sudah.
Jadi aku beralih sedikit mengejar hal2 akhirat.


Merealisasikan satu PROJEK AMAL.
Projek Amal yang dirancang mungkin sejak 2 tahun lalu atau lebih.
Walaupun tidak mendapat banyak sokongan dari pihak2 yang berjawatan.
Serta pihak yang sepatutnya.
Tak Kisah la.
Janji boleh 'on' kata dia.

Lagi pula..
Sudah terlalu lama hasrat itu disimpan.
Aku bimbang dengan kebasian yang bakal terjadi.
Namanya pun amal kata seseorang.
“biasanya keja2 amal ni banyak cabaran” katanya lagi.


Aku mengakuinya.
Kerana dari lebih 10 orang yang beria-ia untuk merealisasikan
kini hanya tinggal kurang daripada itu.

Serta...
Berlaku sedikit kemelut dimuara kasih.
Sudah begitu adatnya kata seorang kawan dan juga pakar rujuk aku.
‘kalau dah banyak kepala, memang ragamnya pun banyak’
Aku mengakuinya sekali lagi.
Abaikan saja kata hati aku.

Oh ya…
Aku yang kelewatan!
S.E.L.O kata pensyarah aku dulu.

Hari ini merupakan hari terakhir beliau bergelar orang NO.1 dalam Negara.
Patutla dah 2 hari ada doku pasal beliau tersiar di kaca tv.
Mulanya aku berasa sangsi dengan perasaan sendiri.
Setelah diselidik nyatanya benar.
Adakah sejarah mungkin berulang.
Aku membuang fikiran itu jauh2.

Dengan itu juga aku berasa yakin bahawasanya aku sudah banyak meninggalkan
hal2 berkaitan duniawi untuk sementara waktu.

Hahaha...

Dan seterusnya...
Debaran itu kian membara.
Adakah bakal merasakan nikmat yang terkesima?
Terhadap 2 bukit dan batang itu?
Nantikan!

Aku teruja dengan bukit yang satu ini.
Ramai yang ingin merasai nikmat kesegaran dan kemontokannya mungkin.
Belum pernah lagi.
Seramai itu.
Yang memilikinya mungkin seseorang yang amat trajis kekuatan.
Benarkah?

Ada juga yang gatal berbicara.
‘jom naik bukit bawak gantang’
Memcebik bibir adalah jawapan yang terbaik bagi aku.
Aku suka seperti sekarang.
Buat apa nak galas batu, jika tidak mempunyai beban.











nota tercicir
maap pada kawan semua.
banyak komen2 dari entri lepas yg aku terlepas pandang.
nanti aku kasi update balik.
maklumlah...sibuk!
ratu dangdut sepanjang zaman kata cik Vida!!!

.....................................

8 ulasan:

a.b geldofg berkata...

orde baru politik usang

vidadarisakura berkata...

ya!
ko pendangdut paling legend sepanjang berzaman2!


haha


idup dangdut!

fahruzzaman.Ismail berkata...

ab: usang menanti rebah itu adakah mungkin?

republik?
junta?

naya2!!!

ci vida: yeeeehaaaaaa!!!

lama tak berdangdut!!

kehkeh...

DrSam berkata...

mungkin sekarang bukit berdiri gagah
entah bila menanti rebah
anjing pantang melihat bukit gah
menyalak bagai nak rak tak juga terbelah


p/s: dulu-dulu suka mendaki bukit.

fahruzzaman.Ismail berkata...

Dr.Sam: anjing sudah hilang suara kini.

jika mampu bersuara lagi, mungkin anjing bertukar cengkadak.

mungkin mampu menarah bukit utk mega2!!

Pekerja Kontrak berkata...

apa projek???/

Farie Amrah berkata...

kemelut dimuara kasih?
cheh!! bkn lgu ziana zain ker?

fahruzzaman.Ismail berkata...

dato: projek mengimarahkan sempadan pintu masuk akhirat...

Farie: fuuh!!! paberet aku tu...

lalala